dinsdag 7 april 2009

Wil jij koning zijn voor je bank?

De klant wordt weer koning bij de banken, tenminste - als we het rapport Maas mogen geloven over de toekomst van het bankwezen. Natuurlijk had het helemaal niet anders mogen zijn dan dat de klant koning is. Tenminste, is dat niet wat iedere organisatie voor ogen zou moeten hebben? Waarschijnlijk is dat wat Wouter Bos ook bedoelt als hij stelt dat het een 'gotspe' is dat het Maas-advies nodig was. Prachtig woord overigens, gotspe. Uit de context kun je wel afleiden wat ermee bedoeld wordt, maar kende jij het? Ik zeg eerlijk: ik niet.

Anyway, we zouden dus weer koning moeten worden bij de banken. Wil jij koning zijn? Niet letterlijk - de positie van Willem-Alexander maakt mij verre van jaloers. Figuurlijk wil iedereen ongetwijfeld graag in de watten gelegd worden. Door de partner, door de omgeving, en ook door bedrijven. Die laatste verdienen ook nog eens geld aan je!

Maar weet je: ik heb persoonlijk niet veel te klagen over de banken en hun klantgerichtheid hoor. Zal ik wel weer de enige Nederlander zijn die niet loopt te mopperen maar okay. Veel belangrijker is het verantwoord omgaan met de middelen die ze zijn toevertrouwd door al die consumenten. Mijn bank hoeft me echt niet te verwennen als een prinsesje. Die moet er gewoon voor zorgen dat mijn geld veilig is en als op een eerlijke en heldere manier communiceren over producten, risico's en rendementen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten